• _DSC1816 - VoorBeeldig Fotografie HR(1)_good_size
  • Tekening-Danielle-web-klein

Over onze school
Heeft u Poolse ouders of grootouders? Wilt u meer weten over Polen? Schrijf je in voor een Poolse school! Leer de Poolse taal, cultuur, geschiedenis en tradities.

Onze leerprogramma baseerd op onze eigen studies en geselecteerde boeken voor het leren van Pools, het milieu en  geschiedenis. De onderwerpen van de lessen hebben betrekking op de seizoenen van het jaar, zaken van het dagelijks leven en vakanties, met bijzondere nadruk op Poolse tradities. Oudere kinderen leren de Poolse geschiedenis kennen, maken kennis met de Poolse cultuur, kunst en elementen van geografie en het milieu.

Op onze school staat het onderwerp milieubescherming hoog in de vandel, dat bedoeld is om het milieubewustzijn bij kinderen en jongeren te vergroten. Onze leerlingen hebben toegang tot educatief materiaal van het Centrum voor Educatie over Natuur en Milieu; CNME Amersfoort.

VANAF 9 SEPTEMBER 2023 STARTEN WE MET EEN NIEUWE GROEP VOOR KINDEREN DIE NOG GEEN POOLS SPREKEN

Spreek je nog geen Pools, of ken je alleen de basis, dan ben je op onze school aan het juiste adres. Interessante, motiverende en humoristische lessen houden de juiste balans tussen grammatica, woordenschat en het verbeteren van uitspraak en communicatieve vaardigheden. Vanaf de eerste les is Pools de enige taal die je hoort en gebruikt. Hierdoor zal je snel alleen in deze taal gaan spreken en denken.

Wat ga je leren?

Basis niveau

• communiceren in typische, eenvoudige situaties
  • eenvoudige, samenhangende mondelinge en schriftelijke uitspraken te doen over bekende of interessante onderwerpen

Gevorderd niveau

• beschrijf ervaringen, gebeurtenissen, maar ook plannen en dromen, en motiveer en leg in het kort uw meningen en intenties uit
  • omgaan met de meeste communicatiesituaties met betrekking tot reizen naar Polen

Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen via e-mail of telefoon.

Contact https://polskaszkolaamersfoort.nl/kontakt/

Aanmelden  https://polskaszkolaamersfoort.nl/info/zapisy/

Samenwerking

De school is lid van Forum Poolse Scholen in Nederland. Deze organisaties verzorgen regelmatig trainingen voor docenten.

Onze school wordt financieel ondersteund door de Poolse Ambassade in Den Haag en Instytut Rozwoju Języka Polskiego in samenwerking met Stichting Wspólnota Polska.

Naast het lesgeld van ouders zijn we gesponsord door particuliere ondernemers financieel of in natura.

We werken met lokale bedrijven en organisaties samen bijvoorbeeld Gabinet Logopedyczny PAPLAWebsteenDesignKamer,  VoorBeelding Fotografie .