>>Leeftijdsgroepen

Leeftijdsgroepen

Groep 0 (3-4 jarigen)  De lessen zijn er vooral op gericht om kennis te maken met de Poolse taal en vertrouwd te raken met populaire Poolse spelletjes en liedjes. Het heertst  een vrolijke en ontspannende sfeer tijdens de les. Twee docenten zorgen dat de  taken op verschillende moeilijkheidsgraden worden geoefend.

De eerste groep (4-5-jarigen) De lessen zijn vooral bedoeld om vertrouwd te worden met de Poolse taal, bekende spelletjes en liedjes. De lessen zijn zeer gevarieerd (luisteren, vertellen, knutselen, fysieke activiteiten, dans en zang) en vinden plaats in het klaslokaal en in het park. Is je kindje 5 en kan in het Pools antwoorden op simpele vragen? Dan mag het naar groep 2.

De tweede groep (5-6-jarigen)

De lessen zijn gevuld met leuke spelletjes en liedjes. De leraar gebruikt een eigen samengestelde werkboek dat aansluit bij de groep. Er wordt veel aandacht besteed aan Poolse tradities en feestdagen. De lessen zijn zeer gevarieerd en vinden plaats in het klaslokaal en in het park. Is je kindje 6,5 en is het klaar om te leren lezen? Dan mag het naar groep 3.

De derde groep (7-8-jarigen)

Lessen met veel speelelementen en muziek. De leraar gebruikt een eigen samengestelde werkboek dat aansluit bij deze groep. Door het middel van interessante experimenten leren de kinderen feiten over de verschijnselen in de natuur. Veel aandacht krijgen de onderwerpen als Poolse tradities, symbolen en topografie. Is je kind 8 en kan al Pools lezen en schrijven? Dan mag het naar groep 4.

Vierde groep (8-13-jarigen)

Interessante, motiverende en humoristische lessen brengen het juiste evenwicht tussen de grammatica, woordenschat en uitspraak verbeteren en communicatieve vaardigheden. Kinderen leren over Poolse tradities, lezen Poolse poëzie, leren de feiten uit de Poolse geschiedenis, geografie en cultuur. Door het middel van interessante ervaringen en experimenten leren kinderen over de natuur en het milieu. De lessen worden gehouden in het klaslokaal en in het park.