>>Bibliotheek

Bibliotheek

Lezen is essentieel voor een goede ontwikkeling van de spraak van een kind. Samen lezen versterkt de band tussen ouders en kind, stimuleert de ontwikkeling van de hersenen en ontwikkelt de verbeelding. Dagelijks lezen is ook een uitstekende methode om de taal te leren en helpt de vorm van de tweetaligheid. De overtuiging van het belang van het lezen met kinderen op de Poolse inspireerde ons tot het vormen van de schoolbibliotheek. Met dit initiatief hebben al onze leerlingen toegang tot Poolse boeken. Op dit moment werkt onze bibliotheek onder leiding van Marta Kowalska.

Boeken geschonken, gekocht en uitgeleend aan de bibliotheek zijn beschikbaar voor kinderen tijdens elke lesdag. Voor kleuters hebben we prentenboeken, oudere kinderen kiezen gedichten of langere verhalen. Jonge lezers kunnen de boeken mee naar huis nemen. Het lezen met moeder, vader, of alleen is een buitengewoon avontuur met de Poolse taal. Onze bibliotheek heeft nu meer dan 200 titels, van klassiekers tot de hedendaagse auteurs van jeugdboeken.

Wij hopen dat onze bibliotheek verder zal groeien, wellicht ook met literatuur voor volwassenen. Wij wensen onze lezers veel plezier en genot van onze collecties.