>>Dag van onafhankelijkheid

Dag van onafhankelijkheid

14-11-2021

Dag van onafhankelijkheid

Praten over de Poolse geschiedenis is niet gemakkelijk. Zeker als we de interesse daarvan bij de kinderen willen opwekken die in totaal andere tijden leven en bepaalde historische contexten niet te kunnen begrijpen. Ondanks dat doen we historische onderwerpen niet uit de weg. We willen dat kinderen op onze school leren over het verleden van Polen en zich kunnen identificeren met het historisch erfgoed van ons land. De lessen in november waren zeer interessant. Kinderen keken naar nationale symbolen, zongen het Poolse volkslied en leerden over belangrijke gebeurtenissen uit de Poolse geschiedenis. De prominente plek kregen natuurlijk het herwinnen van de onafhankelijkheid in 1918 ende opkomst van de Poolse staat.