>>Onafhankelijkheidsdag

Onafhankelijkheidsdag

11-11-2017

Onafhankelijkheidsdag

11 november is een bijzondere dag in de Poolse geschiedenis. Het herwinnen van de onafhankelijkheid in 1918 na meer dan een eeuw niet bestaan werd betaald met de strijd en opoffering van de hele volk.
De viering dit jaar van het 99e jubileum werd zowel door alle Polen in binnen- en buitenland als voor het eerst ook op onze school gehouden.
Al een paar weken eerder zijn de voorbereidingen voor de voorstelling “Monument van een soldaat” begonnen waaraan leerlingen van alle groepen deelnamen.  Agnieszka Wójcik zorgde over het goede verloop daarvan.  Allen leerden hun rol, liedjes en Pools volkslied met grote toewijding.
Bij het maken van het speciale decor waren ook enkele ouders betrokken.
Na lessen op zaterdag 11 november bewonderden uitgenodigde gasten (ouders) de theatrale vaardigheden van hun kinderen. Het publiek was onder de indruk van de uitvoeringen en beloonde de jonge artiesten met een daverend applaus.
We hopen dat het 100e jubileum volgend jaar net zo’n mooie uitvoering door onze leerlingen zal vieren.