>>Poolse School Amersfoort trekt in bij kindercen...

Poolse School Amersfoort trekt in bij kindercentrum Panta Rhei

07-06-2017

Poolse School Amersfoort trekt in bij kindercentrum Panta Rhei

Vanaf september 2017 zal Poolse School Amersfoort haar lessen geven op de locatie van kinderdagverblijf en BSO Panta Rhei in voormalig klooster Onze Lieve Vrouw ter Eem. Na twee succesvolle jaren in Het Groene Huis, heeft Poolse School Amersfoort in het nieuwe schooljaar een grotere locatie nodig. Door de grote belangstelling gaat de weekendschool meer lessen aanbieden aan kinderen met een Poolse achtergrond. Ook op de nieuwe locatie zijn er volop mogelijkheden om het op natuur en duurzaamheid gerichte profiel te handhaven.

De keuze om een samenwerking aan te gaan met Kinderdagverblijf en BSO Panta Rhei was snel gemaakt. Een prachtige historische locatie midden in het bos. De pijlers van Panta Rhei sluiten precies aan bij die van de Poolse School: Vergaande aandacht voor ontwikkeling, dichtbij de natuur en duurzame producten.

De opzet van de Poolse School is al twee jaar een voltreffer: het aantal ingeschreven kinderen is gestegen van 23 in het begin naar 55 in het schooljaar 2016-2017 en voor het nieuwe schooljaar zullen er weer meer kinderen bij komen. Door de groei is de school genoodzaakt om een nieuwe locatie te zoeken. Vanaf september verhuist de school naar de lokalen van kindercentrum en BSO Panta Rhei aan de Daam Fockemalaan 22 in Amersfoort. Dit monumentale pand, het voormalige klooster OLV ter Eem, is zeer groen gelegen. Naast de ontdektuinen van het kindercentrum Panta Rhei is er ook een privébos met een boshut en open veld waar de groepen volop gebruik van kunnen maken. Ondanks dat Poolse School Amersfoort verhuist, zal ze met Het Groene Huis blijven samenwerken om natuur en milieueducatie te geven.

Poolse School Amersfoort is opgericht met als doel om kinderen met een Poolse achtergrond, kennis te laten maken met de Poolse taal, cultuur en tradities en aanvullend te leren over milieu, natuur en duurzaamheid. De school wil bevorderen dat kinderen met een Poolse achtergrond hun eigen roots beter leren kennen, dat zij extra maatschappelijke bagage mee krijgen en dat zij (en hun ouders) met elkaar in Nederland in contact komen en de band met de familie in Polen kunnen verbeteren. Het belangrijkste motto van de school is dat plezier voor de kinderen voorop staat.