>>World Clean Up Day / start schooljaar

World Clean Up Day / start schooljaar

21-09-2019

World Clean Up Day / start schooljaar

Op 21 september startte het nieuw schooljaar op onze school. Omdat er op deze dag ook de World Clean Up Day viel, heeft onze school er deel aan genomen. Wethouder Kees Kraanen opende officieel de WCUD Amersfoort op onze schoolplein en zei dat hij trots is op alle jonge supporters van schoon en heeft samen met een van onze leerlingen de eerste stuk symbolische afval opgeruimd.

De leerlingen van Poolse School Amersfoort deden mee aan de World Clean up Day Amersfoort. Na de officiële start kregen ze lessen in verschillende leeftijdsgroepen over zwerfafvalproblematiek, maar ook over sorteren van afval en verwerken tot nieuwe grondstoffen. Vervolgens hebben de leerlingen opruimactie gehouden in de buurt van het wijkcentrum Het Klokhuis in de wijk Randenbroek. We werden verrast door de RTL4 en SBS6 media die een gedeelte van deze mooie actie hebben opgenomen.

Naast deze campagne, hebben wij een open dag gehouden waarin nieuwe leringen deel konden nemen aan de proeflessen en hun ouders meer informatie konden vergaren van onze bestuur. De ouders konden zich ook gelijk inschrijven voor de logopedische consulten die op 28 september plaatsvinden.